Om oss

Kupongo.se är en ledande spardestination som påverkar köpbeslut genom sparande. Genom att koppla våra partners till vår aktiva, engagerade shoppingpublik driver vi tillväxt för våra affiliate partners.

Vi leverera en varumärkesupplevelse över flera kontaktpunkter så som sociala medier och email. Vi satsar starkt på att aktivt minska cart abandonment rate (avrutna köp vid kassan)genom att utbilda vår shoppingpublik.

Varför bli en partner till oss

cart abandonment rate eller avrutna köp

Med så mycket kul att göra online blir nätshoppar lätt distraherade och struntar i eller glömmer ett köp.

När man handlar varor på nätet är det vanligt att konsumenter skippar köp och lämnar sin order ofullständig under fjärde kvartalet 2021 slutfördes lämnades drygt sju av tio skapade kundvagnar övergivna från datorer och surfplattor.

Säkerställer att våra användare får tillgång till de bästa erbjudandena utan att behöva lämna din webbplats. Detta minskar avsevärt antalet övergivna kundvagnar genom att säkerställa en sömlös köpupplevelse.

Vi annonsera för er när våra använder besöker era konkurenter

Brand satisfaction

När en kund ser ett bättre pris efter att ha handlat er vara från er lämnar det en dålig smak i munnen på de flesta.

Kupongo är en ledande spardestination som påverkar köpbeslut genom sparande. Genom att koppla våra partners till vår aktiva, engagerade shoppingpublik driver vi tillväxt för våra affiliate partners.

Vi leverera en varumärkesupplevelse över flera kontaktpunkter under hela konsumentresan. Vi satsar på att aktivt minska cart abandonment rate (avrutna köp vid kassan).

ÖKA VARUMÄRKES MEDVETENHET
Kuponger genererar ökad varumärkeskännedom och breddar marknadsräckvidden för en återförsäljare, ökar försäljningen och utökar kundbasen.

NÅ NYA kunder
Genom att erbjuda värdefulla kuponger når varumärken och återförsäljare nya målgrupper, nya kunder och nya marknadssegment som inte var tillgängliga tidigare.

MINSKA ATT ÖVERGÅ KUNDKURREN
71 % av kunderna överger sin kundvagn direkt i kassan, vilket gör det till ett komplicerat problem för återförsäljare. Med ett genomsnittligt värde på 109,50 dollar för varje övergiven vagn är det ett konstant problem att minska andelen förlorade beställningar. Kuponger övertygar kunderna att slutföra sin shopping med lockelsen av lägre priser, vilket stänger köpkretsen.

HÖGA KUNDINTÄKTER
Två för en, 50 $ för tre stycken, 30 % rabatt när du köper den andra varan. Kuponger ger kunden en chans att köpa en annan vara till ett avsevärt rabatterat pris, vilket ökar intäkterna per kund för återförsäljare.

UP-SÄLJ OCH KORSSÄLJ EN LÖNSAMARE PRODUKT
Återförsäljare drar nytta av kuponger genom att uppmuntra kunderna till antingen en högre prissatt produkt (merförsäljning) eller en liknande relaterad produkt (korsförsäljning). Genom att uppmuntra kunder med fördelaktiga kuponger kan återförsäljare dra nytta av ett extra incitament som genererar dem total försäljningstillväxt, ökad försäljningstillväxt på en viss produktlinje och högre vinster.

Som ett exempel kan en kupong som erbjuder 10 USD rabatt användas på dyrare varor snarare än billigare produkter, vinsten som genereras från försäljningen kompenserar för den ekonomiska förlusten från rabatten.

ÖKA WEBBPLATSEN
Kuponger, med bra timing och avsevärd rabatt, ökar varumärkesmedvetenheten och ökar webbplatstrafiken avsevärt, särskilt om en kupong “blir viral”.

MINIMERA ANNONSKOSTNADERNA
En kupong är ett reklammedium i sig, genom att annonsera både produkten som erbjuds och varumärket eller återförsäljaren som erbjuder rabatten i första hand. Kuponger når en bred publik helt enkelt på grund av deras rabattkraft, vilket minimerar annonseringskostnader som kan användas för att utveckla nyare produkter.

PÅVERKAN KÖPBESLUT
86 % av kunderna nämnde att kupongen påverkar köpbeslutet. Och det kommer inte som någon överraskning, med tanke på lockelsen av ett lägre pris på grund av en erbjuden kupongkod. Med rätt timing kan kuponger på ett avgörande sätt påverka köpbeslutet.

KÖPSVOLYM ÖKAR
Mer besparingar, mer pengar att spendera. Med mer tillgänglig disponibel inkomst för shoppare uppmuntrar kuponger till mer utgifter, vilket ökar försäljningen för återförsäljare.

LANSERING AV NYA PRODUKTER
Att lansera nya produkter är ofta en chansning för handlare och återförsäljare. För att uppmuntra shoppare att köpa en nysläppt produkt erbjuds kuponger och speciella rabatter, vilket minskar påverkan på konsumenterna. Med shopparen svängd till att köpa den nya produkten säkerställer återförsäljaren en framgångsrik lansering och försäljningstillväxt.

MINSKA ÖVERFLYTTANDE LAGER
Gamla samlingar måste bort. De tar fysisk plats på lagret och de har inte längre plats på framsidan av en hemsida heller nu när den nya kollektionen kommit. Kuponger hjälper till att tömma lager och minska eventuella överskottslager som återförsäljare har för att frigöra utrymme. För att inte tala om att öka försäljningen.

ÖKA KUNDNÖJDHETEN
En nöjd kund är den goda kunden. En lojal, nöjd kund är en perfekt kund. Med lägre priser som erbjuds av kuponger uppmuntras shoppare att välja ett visst märke, förbli lojala mot det och få sina önskade produkter för mindre än de skulle ha betalat i andra butiker.

SÄLJ PRODUKTER SNABBARE
I en värld av delbarhet och Facebook-gilla-markeringar, retweets och pins är att erbjuda kuponger (särskilt om de blir virala) ett bra sätt att sälja produkter snabbare.

VÄX MARKNADSANDELEN
Kuponger leder till försäljning. Försäljning leder till vinst. Och större försäljning innebär en större marknadsandel.

TESTA OLIKA KAMPANJER
Återförsäljare är alltid måna om försäljningstillväxt och maximering av vinsten – kuponger erbjuder chansen att lösa båda. Att testa olika kampanjer med kuponger ger värdefulla insikter om vilka produkter som ökar försäljningen, och vilka av dem som fungerar på lång sikt och maximerar vinsten.

LANSERING AV NYA PRODUKTER
Att lansera nya produkter är ofta en chansning för handlare och återförsäljare. För att uppmuntra shoppare att köpa en nysläppt produkt erbjuds kuponger och speciella rabatter, vilket minskar påverkan på konsumenterna. Med shopparen svängd till att köpa den nya produkten säkerställer återförsäljaren en framgångsrik lansering och försäljningstillväxt.

MINSKA ÖVERFLYTTANDE LAGER
Gamla samlingar måste bort. De tar fysisk plats på lagret och de har inte längre plats på framsidan av en hemsida heller nu när den nya kollektionen kommit. Kuponger hjälper till att tömma lager och minska eventuella överskottslager som återförsäljare har för att frigöra utrymme. För att inte tala om att öka försäljningen.

ÖKA KUNDNÖJDHETEN
En nöjd kund är den goda kunden. En lojal, nöjd kund är en perfekt kund. Med lägre priser som erbjuds av kuponger uppmuntras shoppare att välja ett visst märke, förbli lojala mot det och få sina önskade produkter för mindre än de skulle ha betalat i andra butiker.

SÄLJ PRODUKTER SNABBARE
I en värld av delbarhet och Facebook-gilla-markeringar, retweets och pins är att erbjuda kuponger (särskilt om de blir virala) ett bra sätt att sälja produkter snabbare.

VÄX MARKNADSANDELEN
Kuponger leder till försäljning. Försäljning leder till vinst. Och större försäljning innebär en större marknadsandel.

TESTA OLIKA KAMPANJER
Återförsäljare är alltid måna om försäljningstillväxt och maximering av vinsten – kuponger erbjuder chansen att lösa båda. Att testa olika kampanjer med kuponger ger värdefulla insikter om vilka produkter som ökar försäljningen, och vilka av dem som fungerar på lång sikt och maximerar vinsten.

.https://www.dontpayfull.com/page/retailer-benefits

ÖKA KUNDLOJALITETEN
Deals, specialerbjudanden och kuponger lockar kunniga kunder till en viss butik, vilket säkerställer att de köper gång på gång från samma varumärke.

Linnaeus universitet

Statista.com